divendres, 21 de març del 2014

És el mateix l'empatia que la simpatia?

Tot i que poden semblar conceptes similars, empatia i simpatia no són exactament el mateix i en ocasions fins i tot aquest dos conceptes es confonen. En parlar d'empatia fem referència a una capacitat, mentre que simpatia fa referència a un procés absolutament emocional que ens permet percebre els estats d'ànim dels altres, però no exigeix que s'hagin comprendre. 

I per aquells que tinguin un bon nivell d'anglès us deixem amb aquest vídeo on podreu descobrir de manera divertida el comentat en el paràgraf anterior! Gaudiu-ne!


Sesame Stret- Empathy


I pels més petits també tenim un petit vídeo per treballar l'empatia! Sovint ens pot passar com els protagonistes... i què hem de fer? Pensem-hi i des de ben petits treballem-ho!!!! 



dilluns, 17 de març del 2014

dimarts, 11 de març del 2014

Les meves sabates


A vegades tendim a valorar als altres per allò que porten o tenen i no pel que realment són, tendim a valorar més l'aspecte físic que l'interior, a vegades tendim a creure que el que tenen els altres és millor que el tenim nosaltres... i a vegades no tot és el que sembla! 





dimecres, 5 de març del 2014

L'empatia

Seguint amb la línia de treball aquest mes de març des de la comissió dels centres d'interès ens proposem un nou tema de treball, essesncial i bàsic en la relació amb els altres, l'empatia i que treballarem des dels més petits fins als més grans!



"Parlem d’empatia?


Sovint resulta complicat comprendre els altres si no fem l’esforç de posar-nos en el lloc de l’altre... és difícil, per no dir gairebé impossible entendre el que sent un una altra persona si no es fa aquest esforç que comentem  i aquesta capacitat de gran valor i base en les relacions humanes és el que s’anomena EMPATIA, que és l’habilitat, la sensibilitat de tenir presents les emocions, sentiments i necessitats dels altres.

És un valor essencial i que hem de treballar, és un valor que cal que tots tinguem present, cal que abans de jutjar els altres procurem entendre’ls, comprendre’ls i així serà més fàcil.
I per tenir present l’EMPATIA és clau conèixer primer de tot les nostres emocions, cal que sapiguem identificar-les i que fer en cada situació, ja que només així podrem identificar-les en els altres i per tant empatitzar.

Una manera fàcil per treballar aquesta habilitat és canviar de papers, el mestre fa d’alumne, el nen fa de nena, l’alt fa de baix... només així posarem en pràctica l’empatia i aprendrem que cal valorar els altres pel que són i no només pel que tenen...  Ho provem?"



Imatge de Joan Turu

diumenge, 9 de febrer del 2014

L'afany per saber

Comença el febrer i amb ell donem el tret de sortida al nou centre d'interès: L'AFANY PER SABER.
Tal com vam fer amb els anteriors temes al llarg del mes des dels més petits al més grans treballarem per afavorir aquest afany o interès per saber! Cal que tots ens impregnem d'aquestes ganes d'aprendre i avançar i així tots junts caminarem cap a un mateix objectiu, ajudar a avançar i crèixer en tots els sentits, cal intentar les coses una vegada i una altra, cal que ens equivoquem i busquem que podem fer per millorar, cal tenir les ganes d'aprendre a aprendre. 

I res millor per continuar que poder gaudir d'aquest manifest per començar des d'ara a mateix a motivar-se i tenir presents aquestes ganes de saber.


"L’ interès per saber o l’afany de saber és el valor de l’admiració, la perplexitat, la sorpresa i la meravella davant del món que ens envolta i està fortament relacionat amb la motivació.

És innegable que la recerca, la descoberta del que som i ens envolta, forma part de la nostra naturalesa humana. A través de la nostra observació i reflexió, i de les preguntes que ens fem, aprenem des de petits a mirar i a entendre el món que ens envolta. Des dels primers moments de la nostra vida hi ha un clar interès per aprendre, per preguntar, per apropiar-nos del món.

Amb el pas dels anys però, moltes persones van perdent aquest natural i espontani desig infantil d’aprendre i es van tornant conformistes i insensibles, apàtics i sense motivació per res. Per molts d’ells, l’escola es converteix en un lloc on venir a passar l’estona. Ja no volen aprendre per saber més, sinó que el seu únic objectiu és aprendre per aprovar els exàmens, i en molts casos ni tan sols això. És una pena que aquest natural i espontani desig infantil d’aprendre es vagi pansint amb el temps. Un desig que ens impulsa a aprofundir a les coses, a millorar com a persones i a gaudir del nostre entorn.

La capacitat d’aprendre està feta de moltes preguntes i d’algunes respostes, d’una recerca contínua que mai acabem de satisfer i d’un sentit crític davant de la vida.  Per això aquest curs volem fomentar l’afany de saber, fent d’aquest un valor que ens caracteritzi com a persones. Fomentem l’afany de saber perquè representa l’ interès per conèixer el món que ens envolta. Fem que els nostres caps no siguin simples magatzems de coneixements. Siguem persones capaces de pensar per nosaltres mateixes, capaces de buscar i trobar la informació rellevant i fiable que necessitem, i capaces de prendre decisions.

Siguem crítics, fem-nos preguntes i tinguem ganes i interès per descobrir tot allò que ens envolta, perquè cada dia podem aprendre un munt de coses noves!"


Il·lustració de Joan Turu